2013. június 14., péntek

Szergej Mirnij: Az élőerő-Csernobili mesék

Sok jó véleményt olvastam erről a könyvről, negatívot szinte egyáltalán nem.
Mégis csak azt kell mondanom, hogy nekem csalódás volt. Nagy lelkesen fogtam bele, mivel olvastam róla, hogy az író a saját tapasztalatait írja le, hogy milyen volt az élet a robbanás után.
Szergej Mirnij végzettsége vegyész, de mint tartalékos tisztet, az erőműhöz vezényelték. A feladata főként az volt, hogy sugárméréseket végezzen a zónában.
Leírja, hogy milyen az élet nap mint nap a sugárzásban, hogyan hat mindez a szervezetére, hogyan zajlanak a sugármérések.
Mégsem tetszett igazán, mert főként a katonai dolgok leírásáról szól, nem pedig arról, amire számítottam.
Nagyon érdekel Csernobil története: a katasztrófa eseményei, az oda vezető út, az, hogy hogyan éltek ott az emberek. Hihetetlen, hogy egy dinamikusan fejlődő 70ezer lakosú város kiürül néhány óra alatt. Hihetetlen számomra az is, hogy az akkori rendszer mennyire próbálta eltitkolni a katasztrófa mértékét: azzal hitegették az ott lakókat, hogy hamarosan visszatérhetnek otthonaikba. Hogyan lehet új életet kezdeni úgy, hogy mindenüket hátra kellett hagyni?
Ártatlan emberek ezreinek kellett meghalni, csak mert valaki hibázott. Ki a felelős mindezért? Miért nem tájékoztatták az embereket és a világot? Rengeteg kérdés merül fel bennem, és biztos vagyok benne, hogy nem ez az utolsó olvasmányom a témában. Több dokumentumfilm és olvasgatás után is szívesen tudnék meg még többet a halott városról.
Lehet, hogy őrültségnek hangzik, de szívesen ellátogatnék Csernobilba, hiszen már szerveznek oda "kirándulásokat".
10/6

2 megjegyzés:

Malinacska írta...

Szia! El szeretném olvasni ezt a könyvet, de eddig bárhol kerestem sehol sem jártam sikerrel. Az egyik nagyobb könyvkiadónál még a raktárat is megnézték,hátha ott még megtalálható ez a könyv,de semmi. Te hol tudtál hozzá jutni?

Anheszenamon írta...

Bocsánat, hogy nem válaszoltam, csak most láttam, hogy írtál. Én is a könyvtárból hoztam ki. Esetleg nézd meg te is ott, hátha sikerrel jársz.