2012. december 3., hétfő

Bohumil Hrabal: Sörgyári capriccio

Nagy kedvvel fogtam bele a könyv olvasásába, mivel már régóta tervben volt, hogy elolvasom.
Lehet, hogy sokaknak nem fog tetszeni a véleményem, de nekem csalódás volt az egész.
Nem is tudom, hogy mire számítottam, mindenesetre egyáltalán nem kötött le, alig vártam, hogy a végére érjek.
Számomra se eleje se vége történetek halmaza volt az egész, amely Hrabal anyjáról, apjáról és nagybátyjáról szóltak. Na meg egy cseh kisvárosról és annak sörgyáráról, ahol az említett rokonok dolgoztak.
Rengeteg pozitív véleményt olvastam a könyvről, úgy látszik egyedül vagyok a kritikámmal. Engem nem szórakoztatott, inkább idegesített, nem fogott meg egyáltalán. Pepin bácsi is egy idegesítő figura volt, egyáltalán nem tartottam viccesnek.
Persze a negatív kritikámmal nem azt akarom mondani, hogy ez egy rossz könyv, mert biztos igenis értékes és szórakoztató, csak nekem nem jött be. Talán nem nekem való ez a műfaj. Megpróbáltam, nem tetszett. Maradok a jól bevált íróimnál és stílusoknál. :-)
Kivételesen most nem is értékelem a tízes skálán, olvassátok el, egy próbát megér. Hátha nektek tetszeni fog.

Nincsenek megjegyzések: