2012. január 7., szombat

Vavyan Fable: Sárkánykönny

Navia pszichológusként kerül az akciócsoport mellé, hogy elemezze viselkedésüket, rátermettségüket. Az akciós fiúk már az első bevetésen rádöbbennek, hogy a nő nem az a törékeny kis virágszál, akinek tűnik: képes órákig futni, jól lő, bármilyen megerőltető feladatra bevethető, annak ellenére, hogy nem is rendőr.
Navia nemrég vált el, új házba költözött. De nem élvezheti a frissen szerzett szabadságot, ugyanis valaki kiszemelte magának.
Az Idültnek nevezett titokzatos zaklató először csak hívogatja, üzenget neki. De amikor Navia hazaérkezvén azt tapasztalja, hogy nyitva van a hálószoba ablak, amit ő határozottan becsukott, akkor rá kell döbbennie, hogy ez már nem játék.
Az akciócsoport vezetője, a jóképű Seymour úgy dönt, hogy megvédi a nőt. Ettől fogva éjjel-nappal együtt vannak, és nem kell nagy képzelőerő ahhoz, hogy kitaláljuk, a két vonzó ember hamarosan egymásra talál.
Persze ez még inkább felzaklatja az Idültet, és egyre hevesebb "udvarlásba" kezd: fehérneműt, cipőt, menyasszonyi ruhát is küld, hiszen ő már kitűzte a bizarr esküvő dátumát. És közben egyre dühösebb: már nem csak Naviára vadászik. Eltökéli, hogy félreállítja Seymourt az útból. A rendőrök persze nyomoznak, de az Idült igazi profinak tűnik. Semmi nyomot nem hagy maga után. Kiderül, már volt egy áldozata: a nőnek meg kellett halnia, mert nem viszonozta a beteges szerelmet.
Naviát azonban nem kell félteni, ha kell megvédi saját magát. Egy a gond: már nem csak az Idült vadászik rá, hanem egy őrült, agresszív akciós zsaru, akiről negatív elemzést írt.
Imádtam ezt a könyvet, pedig amikor évekkel ezelőtt próbálkoztam Fable-lel, akkor nem igazán jött be a stílusa. Úgy tűnik változik az ízlésem. Élvezet volt olvasni a tipikusan Fable-re jellemző poénos, nyakatekert körmondatokat, a szereplők pedig szerethető karakterek voltak. Kedveltem a szókimondó Naviát, a helyes kis szomszéd fiút, a sármos, hősszerelemes Seymourt, de még a szomszédban lakó öreglányokat is. :)
De a kedvenc szereplőm egyértelműen Navia beszélő beója, Clochard volt. Végszónak még annyit: "Navia, te lafanc" :) :) :)
10/10
ui: felvettem a kedvenc könyveim közé

4 megjegyzés:

Ariadne írta...

Szia Anhesz :)

Örülök,hogy kezded megkedvelni Fable könyveit. Először lehet, hogy mindenkinek sok a stílusa, viszont minél több Fable könyvet olvasol, annál inkább rákapsz az "ízére". :) Egyedül a Kedves Mint egy kéjgyilkos című könyvével nem tudtam megbarátkozni, de ami késik...
Nekem a Sárkánykönny a kedvencem, pontosan a szerethető karakterei miatt, amit olyan jól kiemeltél.

Neked köszönhetem (a blogodnak), hogy végre úrrá lettem a "sznobizmusomon" és kézbe vettem egy Sophie Kinsella könyvet. Kissé előítéletes voltam az írónővel szemben, aztán a blogodon olvastam a Tudsz titkot tartani? című könyv ismertetőjét és a véleményed, így nekivágtam. Nem tudok elég hálás lenni, hiszen fergeteges órákat szerzett nekem ez a könyv. Rengeteget nevettem, ami már kellett. Köszönöm. :)
További szép napot, és könyvekben és örömökben gazdag Boldog Új Évet kívánok!

Anheszenamon írta...

Kedves Ariadne!

Köszönöm a kedves sorokat, Neked is Boldog Új Évet kívánok!
Nagyon örülök, hogy általam, az én véleményem alapján olvastad el a Kinsella könyvet. Az összes könyvét szeretném majd elolvasni.
Fable-lel talán az is volt a baj, hogy a Halkirálynő sorozat valahányadik részeit olvastam (Ébredj velem, A hold forró jegén) Ezeket kölcsönbe kaptam, nem is tudtam, hogy egy sorozat részei.
Eltökéltem, hogy az összes könyvét el fogom olvasni, az imént említett kettőt is.
Most vágtam bele a Tűzvarázsba, remélem épp olyan élmény lesz olvasni, mint a Sárkánykönnyet. :)

Köszönöm, hogy rendszeres olvasója vagy a blogomnak, jó néha visszajelzést kapni.
Szép napot!

Üdv: Rita

judy írta...

De jó,hogy már nem csak én vagyok a csapatból Fable fan.:)Ez a könyve amúgy is az egyik legjobb.
Bár nekem az Álomhajsza a nagy kedvenc tőle,az fantasy.

zola z írta...

nem szeretek olvasni, alig pár könyvet olvastam el életemben, de azért mindig élvezem.... s most ezt a könyvet is.