2012. január 2., hétfő

Egy kis összefoglaló

Eddig még nem csináltam hasonlót. Egyik Molytársam naplójában láttam egy kis összefoglalást a 2011-es évről. Innen az ötlet.
Az én 2011-es évem nem volt túl termékeny, ami az olvasást illeti: 35 db könyvet sikerült elolvasnom.
Tudom, itt nem a mennyiség a lényeg, de hogy kicsit szemléltessem milyen szánalmas eredményt produkáltam: a 2010-es évben negyed év alatt olvastam annyi könyvet, mint 2011-ben egész év alatt.



Egy kis statisztika:
35 db könyv/év, ami azt jelenti, hogy átlag 2,9 db egy hónapban.
Decemberben olvastam a legkevesebbet- talán a karácsonyi készülődés miatt is- mindössze 1 db-ot
Májusban és októberben voltam a legaktívabb: 5 db elolvasott könyv/hó

Az utóbbi időben rákaptam a keleti témájú könyvekre, melyek az ottani nők sanyarú sorsáról adnak tanúbizonyságot.
Az összes tavaly olvasott könyv 17%-át teszik ki a keleties dokumentum regények.

Az elolvasott könyvek 31%-át írta férfi, 69%-a pedig női író tollából született.

A könyvek származása:
- könyvtárból: 25 db
- kölcsönkapott: 6 db
- saját: 4 db
Ebből a kis összegzésből is rögtön szemet szúr, hogy főként könyvtárból szerzem az olvasnivalót. Bár meg kell hagyni, a saját könyvek között is akad jócskán olvasatlan.

Az év számomra legjobb könyvei:
- Egyértelműen Karen Rose krimi trilógiája viszi el a pálmát.
Halj meg értem, Sikíts értem, Gyilkolj értem
Imádtam, mivel pörgős volt, végtelenül izgalmas, jól megírt, csavaros krimi.
Hiába, még mindig a krimi a kedvenc műfajom :)

A legszörnyűbb könyv díjának nyertesén sem kell sokat gondolkodnom:
- Iain Banks: A darázsgyár
Fel nem foghatom, hogyan találtak kiadót ennek a förtelemnek. Csakis azért olvastam végig, mert mindenki a nagy csattanót emlegette. Hát én még életemben ilyen érdektelen, sehova nem vezető történettel nem találkoztam. Nem is találok rá szavakat.

Remélem az idei évben többet tudok majd eme hobbimnak áldozni. Próbálom csökkenteni az egyre növekvő kívánságlistámat is, de azt hiszem úgyis szélmalomharcot vívok. De addig jó, amíg ilyen sok jó könyv található meg a könyvtárban, könyvesboltokban.
Számomra egy igazán jó olvasmány abban mutatkozik meg, hogy nem akarom, hogy vége legyen.
Minden Molytársamnak azt kívánom, olvassunk sokat, olvassunk fantasztikusan jó könyveket idén is!



Nincsenek megjegyzések: