2011. december 10., szombat

Harlan Coben: Senkinek egy szót se!

Dr. David Beck azon a bizonyos augusztusi kora estén még nem sejti, hogy élete tragikus fordulatot vesz. Feleségével, aki egyben gyermekkori szerelme is, a közeli tópartra autóznak, ahol megismerkedésük évfordulóján felidézik a régi szép emlékeket és újabb strigulát karcolnak közös fájuk törzsébe az együtt töltött évekre emlékezve. A stégen heverészve David úgy dönt, hogy megmártózik a tóban. Amikor meghallja Elizabeth sikolyát, őrült tempóban próbál a partra érni. A stég még vizes a nő testének nyomától, de az asszonyt sehol nem találja. Aztán a sötétből előtűnő ismeretlen egy baseballütővel agyba-főbe veri. Amikor magához tér, közlik vele, hogy imádott feleségét brutálisan meggyilkolták.
Az idő sem enyhíti Dr. Beck fájdalmát. Elizabeth halálának 8. évfordulóján pedig különös emailt kap, benne egy olyan szóval, amit csak ő és a felesége ismertek. A levél küldőjét nem tudja lenyomozni, de Davidben felcsillan a remény halvány szikrája, hogy Elizabeth mégis csak életben van. A titokzatos levélíró csak akkor döbbenti meg igazán Davidet, amikor egy linket küld, melyre kattintva Elizabeth tűnik fel egy utcai kamera látószögében. A férfi lázas nyomozásba fog, bár a levél küldője figyelmezteti, ha kedves az élete, senkinek egy szót se! Mi folyik itt? Lehetséges, hogy Elizabeth nem is halt meg? De akkor kit temettek el? Ki a levélíró? És kinek állt érdekében eljátszani ezt az egész mesét és miért? Rengeteg megválaszolatlan kérdés gyötri Davidet. A történet még rengeteg csavaros fordulatot ígér.
Mindenkinek ajánlani tudom. Én imádtam, szerintem ritka jó könyv. Amikor elolvastam Cobentől az Erdőt, azt gondoltam, ennél jobbat úgysem tud produkálni. Tévedtem :)
10/10

Nincsenek megjegyzések: