2011. szeptember 17., szombat

Karen Rose: Halj meg értem

Nagy várakozással kezdtem bele a könyvbe, ugyanis rengeteg pozitív véleményt olvastam róla.
Vito Ciccotellit és csapatát egy philadelphiai havas földterületre hívják, ahol egy hullát találtak a fagyott földben. A nyomozó, mivel tart attól, hogy esetleg még több áldozatra bukkanhatnak, egy fiatal és sikeres archeológus segítségét kéri. Sophie Johannsen azonnal a rendőrség rendelkezésére áll, speciális gépekkel érkezik a helyszínre. De még őt is megdöbbenti a lassan kibontakozó sírmátrix. És ami a legszörnyűbb: néhány sír még üresen várja a további áldozatokat.
A cselekmény több szálon fut, megismerhetjük a gyilkost is. Ő nem csak egyszerűen megöli az áldozatokat. Hosszas keresgélés után választja ki őket, mivel terve van velük. A gyilkos egy számítógépes zseni, aki egy számítógépes játékokat tervező és gyártó cégnek dolgozik grafikusként. Ez az őrült szadista a játékhoz választja ki a szereplőket, akiket aztán épp úgy öl meg, ahogy az később a játékokban is visszaköszön. Mivel ő készíti a grafikát, a számítógépes játék szereplői hajszálpontosan úgy néznek ki, mint az áldozatok.
Vito és csapata teljes erővel nyomoz, de a gyilkos mindig egy lépéssel előttük jár. A rendőrök hamar rádöbbenek, hogy egy különlegesen agyafúrt szörnyeteggel van dolguk, aki semmitől nem retten vissza, ha gyilkolásról van szó. A legelképesztőbb módon kínozza és öli meg a "játékosokat".
Mindeközben Sophie és Vito között kialakul valami, ami egyre erősebb kötődéssé válik. A doktornő még nem is sejti, hogy ő lehet a gyilkos játékában a királynő....
Az ügybe aztán bekapcsolódik Daniel Vartanian ügynök is, mivel kiderül, hogy a sírmátrixban az eltűnt szülei is helyet kaptak.
A végkifejlet is lenyűgöző, nem is írok többet, olvassátok el.
Már az első könyv után Karen Rose fan lettem :)
Alig vártam, hogy elkezdjem a 2. kötetet, amelyben Daniel Vartaniannal és családja sötét titkaival ismerkedhet meg az olvasó.
Nagyon jó könyv, imádtam olvasni. Ötletesek voltak a halálnemek, a gyilkos végtelenül okos és kegyetlen. Biztos vagyok benne, hogy el fogom még olvasni és az összes többi könyvét is!
Imádom az izgalmas krimiket és ez minden szempontból ilyen volt!
10/10

Nincsenek megjegyzések: