2011. augusztus 1., hétfő

Francis Janot: Királymúmiák

Amikor megláttam ezt a könyvet, rögtön tudtam, hogy kell nekem. Aki ismer, tudja, hogy nagy Egyiptom rajongó vagyok. Szeretek mindent, ami az országgal kapcsolatos: a lenyűgöző építményeket, a fejlett ókori kultúrájukat, a gyönyörű Vörös-tengert.
Ez a szép album gyönyörű fotókkal és érdekes leírásokkal ismerteti meg az olvasóval az ókori egyiptomiak felkészülését a túlvilágra. Ők az életet csak egy átmeneti állapotnak tekintették, ami folyosó a túlvilágra. Szinte egész életükben a halálra készültek, épp ezért is nagyon fontos volt számukra, hogy testük a halál után is a épen maradjon. Hiszen a lélek csak így ismerheti fel a testet és csak így lehet halhatatlan a túlvilágon.
Részletes leírást kapunk a mumifikálás lépéseiről, szervek eltávolításáról. Néhány fennmaradt ókori leletről színes fotókat is találunk.
De nem csak a mumifikálásról, hanem a vallásukról, hiedelmeikről is olvashatunk. Megtudhatjuk az amulettek szerepét, a temetési szokásokat, a királymúmiák megtalálásának helyét.
Örülök, hogy megvettem ezt a könyvet, sokat fogom még lapozgatni. Sokat olvasok az ókori Egyiptomról, mégis sok új hasznos ismerettel gazdagodtam a könyv elolvasása után.
10/10

Nincsenek megjegyzések: