2011. február 18., péntek

Stephenie Meyer: Újhold

Mivel az első rész végén Bella halálos veszedelembe kerül Edward miatt, a vámpír úgy dönt, hogy a lány érdekében ő eltűnik a városból. Senki nem tudja, hova utaztak Cullenék.
Bella teljesen magába roskad, élete annyiból áll, hogy elmegy az iskolába. Hónapok esnek ki az emlékezetéből, szépen lassan furcsa viselkedésével elmarja maga mellől a barátait is. Egyetlen egy ember tart ki továbbra is mellette, és az nem más, mint Jacob. Bella neki köszönheti, hogy sikerül megőriznie ép elméjét, és nem csavarodott be Edward elvesztése miatt. Pedig közel állt hozzá, hogy így legyen.
Időközben kiderül, hogy Jacob sem az, akinek hisszük. Akármilyen meglepő, a jóképű indián fiú a vámpírok ősi ellensége, vagyis vérfarkas. Bella már meg sem lepődik, hogy újabb misztikus lény él a közvetlen környezetében. Innentől kezdve pedig aggódhat még amiatt is, nehogy kitörjön a vámpírok és a vérfarkasok közti ősrégi viszály.
Miközben Bella Swan hónapok óta tartó furcsa álomból ébred, furcsa és hátborzongató halálesetek rázzák meg az unalmas Forks életét. Valami szörnyű állat kaszabol halára embereket. Vagy talán nem is állat?
Rengeteg kérdés merül fel a könyvben:
- mi lesz Bella és Edward szerelmével?
- hogy alakul Jacob és a lány kapcsolata, hiszen a fiú nem csak baráti érzéseket táplál
- milyen rettenetes állat pusztítja az embereket az erdőben?
És még sok egyéb izgalom is vár az olvasóra.
Amikor kiderül, hogy Jacob sem ember, hanem félig vérfarkas, hát én úgy éreztem, hogy nekem ez egy kicsit már sok. Mi jöhet még? Nem igazán szeretem a nem életszerű dolgokat. Ezért sem kedvelem pl. a fantasyt.
Bella hónapokig tartó agonizálásán pedig teljesen kiakadtam. Természetes, hogy ha véget ér egy kapcsolat, azt meg kell gyászolni, az ember ilyenkor szomorú, maga alatt van. De amit a hősnő művelt, az számomra eltúlzott volt nagyon és sokszor éreztem úgy, hogy egy jókora maflással magához lehetne téríteni :)
10/8

Nincsenek megjegyzések: