2010. június 7., hétfő

Henning Mankell: Az ötödik asszony

Szörnyen kegyetlen gyilkosságok történnek a svédországi Skane környékén. Kurt Wallander nyomozó kapja meg ezeket az eseteket. Az áldozatok békében élő, ártatlan férfiaknak tűnnek: egyikük költő és madármegfigyelő, a másik virágbolt tulajdonos és szenvedélyes orchidea rajongó, a harmadik pedig tudós. A nyomozóknak szinte semmi nyom nincs, amiből kiindulhatnának. Lépésről lépésre haladnak, mire Wallander nyomozó rájön, mi a közös az áldozatokban. Életük során többször kegyetlenkedtek, vagy durván bántak a nőkkel. Mire lehet erre következtetni? Talán egy nő az "igazságosztó", a gyilkos? A jelek nem erre utalnak. Sőt az elkövetés módjai sem, ahhoz túl brutálisak. Egy nő nem tesz ilyesmit. Vagy mégis?
Ajánlás miatt kezdtem bele a könyvbe, a moly.hu méltatlanul olvasatlan könyvek nevű polcán találtam. Nos, nem csoda, hogy olvasatlan ez a könyv. A borítón talált leírás alapján egy izgalmas krimire számítottam. Ehelyett ez a könyv egy több mint 500 oldalas, unalmas, vontatott valami. Tele megjegyezhetetlen svéd nevekkel és városokkal, sehova nem vezető hosszú párbeszédekkel. Vártam és csak olvastam tovább, hátha jobb lesz, hát nem lett. Örültem, mikor a végére értem, és tulajdonképp csak azért olvastam végig, hogy megtudjam, ki volt a gyilkos és miért tette amit tett. Nem hiszem, hogy fogok még próbálkozni az író többi művével.
10/4

Nincsenek megjegyzések: