2010. május 13., csütörtök

Kathy Reichs: A holtak beszélnek

Ismét egy női főhős, aki ráadásul okos is: Dr. Temperance Brennan törvényszéki antropológus, munkájával a rendőrséget segíti. Nyugodt élete egy csapásra szerte foszlik, amikor kivonul egy szokványosnak tűnő esethez. Egy építkezésen oszlásnak indult, szemeteszsákokba csomagolt emberi testrészek kerülnek elő. A gyilkos feldarabolta áldozatát. Dr. Brennan feladata megállapítani mindent, amit csak lehet a névtelen halottról. A doktornő sorozatgyilkosra gyanakszik, mivel évekkel korábban már találkozott hasonló esettel. Persze a rendőrök nem akarnak együttműködni vele, szerintük csak fantáziál. De Dr. Brennan nyomozni kezd, mivel sziklaszilárdan hisz elméletében. Minden tudását latba veti. Lánya sem könnyíti meg az életét, folyton bonyodalmakat okoz, nem beszélve Dr. Brennan barátnőjéről, Gabyról. Az asszony állítja, valaki követi, és ez a valaki járt a lakásában is. Temp nem veszi komolyan, csak mikor már tényleg késő... Vajon a nyomozók mikor döbbennek rá, hogy a doktornőnek végig igaza volt? Egy dühöngő sorozatgyilkos mászkál a városban, akit minél hamarabb meg kell állítani, mert különben még több áldozatot szed és nem is akármilyen kegyetlenséggel.
Dr. Temperance Brennan engem nagyon emlékeztet Dr. Kay Scarpetta vezető igazságügyi orvosszakértő karakteréhez, Patricia Cornwell regényeiből. Mindketten okos, művelt, egyedülálló nők, akik igencsak érdekes szakmát választottak: többet vannak a holtak, mint az élők társaságában. A regény azért is kifejezetten tetszett, mert nagyon jól ki volt találva a történet. Az, ahogy pontról pontra közelebb kerültünk a szadista gyilkoshoz, ráadásul megismerhetünk különböző eljárásokat is, amik szintén sokat segítenek az azonosításban. A végén pedig pattanásig feszülhetnek az idegek a borzongástól. Aki szeret rettegni, ne habozzon, lapozzon fel egy Kathy Reichs alkotást :)
10/10

4 megjegyzés:

Melinda írta...

Köszönöm, ha ilyenre vágynék nem fogok habozni...:)

boreeester írta...

Szia! :)
nem tudom, hogy ismered-e a dr. Csont (Bones) című sorozatot,csak mert Kathy Reichs könyvei alapján készült. : ) Én még nem olvastam egy könyvet sem, mert félek, hogy csalódás lesz a sorozat után, ami tényleg kivételesen jóra sikerült! :D de lehet, hogy végre rászánom magam legalább egy könyvre! :) ha pedig a sorozatot nem ismered, azonnal kezdj neki! :D:D

boreeester

Anheszenamon írta...

Szia!
Igen, szoktam nézni és nagyon szeretem. A könyv kicsit más, Montrealban játszódik, és Temp alkoholista volt korábban. Van egy lánya is, a nő pedig kb. 40-es. A filmben szerintem fiatalabb is. De a könyv is szuper volt, el akarom olvasni az összeset.

Szeles Mónika írta...

szia! Én nézem a sorozatot is és a sorozat ösztöntött arra hogy olvassam el :D nem akarok hazudni, nem szeretek olvasni,de ez a könyv magával ragadott és egyszerűen nem tudtam letenni :) imádoooom ezt a könyvet! én csak ajánlani tudom ezt a könyvet ha szeretsz izgulni a történések folyamán :)