2010. május 3., hétfő

Balogh Ottó: Szökési terv

Egy bemutatón voltam nemrég, ahol embereket toboroztak az egészséges életmód hirdetésére, egy különleges mérőműszer kihelyezésével. MLM rendszer, de én is csak ott tudtam meg. Mivel az előadás végén nem mondtam határozottan nemet, a kezembe nyomták ezt a könyvet, hogy olvassam el. Balogh Ottó földrajztanárból lett sikeres hálózatépítő. Az ő történetét meséli el ez a könyv. Nekem kicsit csalódás volt, mert azt hittem, konkrét dolgokkal szolgál, elmeséli, hogyan tört ki a szegénységből. Ehelyett csak általánosságokat ír, és szinte dicsekszik. Mert minek lehet nevezni, ha valaki azt hangoztatja, hogy 40 hónap alatt 40-szer volt nyaralni, hogy mennyi rengeteg pénze van, és nem kell érte semmit sem tenni. Nekem nem volt igazán hiteles, az MLM rendszert isteníti. Hogy bárki lehet gazdag, csak akarni kell.
Most kivételesen nem is értékelnék pontokban.

14 megjegyzés:

Benke írta...

Én éppen ma olvastam a ki ezt a könyvet és bár tényleg nem ír konkrétumot a HOGYAN-ról csak arról hogy legyen MIÉRT-ed... Nyílván nem egy toborzó könyvet akart!

ui: nincs közöm a nuskinhez :-)

szupy írta...

A cél az lenne, hogy gondolkodjatok. A könyv nem arról ír amire számítasz, hanem zseniálisan arra buzdít, hogy legyen saját magadba vetett hited, hogy bármit elérhetsz. Mert valljuk be az emberek többsége rabszolgasorsba kényszeríti saját magát.... és ezért mindenki mást hibáztat csak magát nem. - szóval ébresztő, vagy dolgozz 40 évig de ne panaszkodj :)

Sáránszki Mihály írta...

Kedves Rita, e könyv lényege az, hogy a négy negyedet megértsd, ahogy azt is, hogyan kerültél abba, amelyikbe és miért vagy még ott.
Ha pedig nem tetszik ahol vagy, mert jobban tetszik egy másik, keress utat ahhoz.
Ennek fényében olvasd újra.

Paltán írta...

Az emberek többsége képtelen elhinni, hogy a siker mindössze a hozzáálláson múlik. Sokkal könnyebb beskatulyáznunk magunkat a "nekem úgyse menne ez", "én nem vagyok olyan" stb. mondatokkal, és máris elhárítottuk a felelőséget. Az egyik legnagyobb ellenségünk a kényelmi zónánk, ha kívül kell lépni rajta az már nem tetszik. Maradhatunk benne, és élhetjük továbbra is azt az életet, amit eddig. Viszont fogadjuk el azt a tényt, hogy minden sikeres ember átlépte már többször is a kényelmi zónája határait, mert rájött, hogy dőreség mindig ugyanazt csinálni, és közben más eredményt elvárni. Minden agyban dől el... két fajta ember van: az egyik kifogásokat keres, a másik megoldásokat.
www.flavinatura.hu

Herk írta...

Most fejeztem be... = )
Felelmetesen jo ez a konyv. Nekem megvaltoztatta a gondolkodasomat a jovommel kapcsolatban. En ++-os ember akarok lenni, es ha valami oknal fogva nem halok meg par even belul akkor az is leszek. Olvassatok el a konyvet minnel tobben, hozzatok egy jo dontest es mindenkinek sok sikert a megvalositashoz! ; )

József írta...

Én is most olvastam, és szerintem is nagyon jó könyv rengeteg motivációt adott, és erőt. Ez a könyv döbbentet rá arra, hogy ha akarok valamit akkor azért tegyek amíg el nem érem azt és, hogy ne azzal törődjek, hogy mások mit gondolnak az én álmaimról, hanem azzal, hogy én mire vagyok képes és, hogy mit akarok elérni.

oriflameaniko17kerület írta...

A blog írójának....
A HVS, Hit->Vonzás->Siker-> Magazinban olvastam egy remek cikket Ottó sikeréről, és itt figyeltem fel a könyvének címére. Amit a Magazinban leadott magáról!!!! Hátborzongatóan kellemes. Várakozást és sikerízt fokozódást gerjesztett írása bennem. Magam is hálózatépítő vagyok, mert szabad akarok lenni. Nem más ember szekerét tolni, hanem a sajátomat vontatni. Gőzerővel. Szóval, remélem olyanná válok, mint a szilva a fán: megérek a sikeremnek:) Anikó

Balázs írta...

Kedves Rita olvas!
Én még nem olvastam el ezt a könyvet sajnos, de olvastam számos hasonlót. Bizony rádöbbentem így is, hogy nem lehet mindenki számára elég jó könyvet írni.
Bejegyzésed alapján Te hiányoltad a könyvből, hogy hogy lett sikeres és gazdag Balogh Ottó, közben pedig már attól is kirázott a hideg, ha megemlítette az MLM-et. Jó reggelt kívánok! A szerző óvatosan fogalmaz az MLM-mel kapcsolatban, mert nem akar egy MLM istenítő könyvet írni. Valahogy mégis meg kellett említenie, mert ő bizony így lett sikeres:) Szerintem add meg a legmagasabb pontszámot most, előlegnek, és olvasd el újra a könyvet!:) Valószínűleg azt olvastad benne, amit olvasni akartál, nem pedig azt, amit a szerző leírt!

eisi írta...

Szerintem nem kellene mindenkinek összecsinálnia magát ettől a könyvtől. Az rendben van ha valakinek bejön, meg is értem, hogy miért. Egyébként ajánlanám Stuart Wilde A pénzcsinálás trükkje c. könyvét mindenkinek, aki a témában egy igazán kellemes és szellemes könyvet akar olvasni. De! Van élet a Balogh Ottó könyvén kívül is. Nagyon randa lenne ez a világ, ha mindenki ugyan ezen a módon akarná elérni azokat a magaslatokat, amelyre egyébként így vagy úgy de predesztinálva van. A sok pénzel csak azokat a szellemi értékeket lehet élvezni, amelyeket más emberek elsősorban nem a pénz segítségével, hanem saját kreativitásukkal és tehetségükkel, saját utuk megtalálásával érték el.
Eisi

Pandur Péter írta...

Kedves Eisi!

Idézlek: "A sok pénzel csak azokat a szellemi értékeket lehet élvezni, amelyeket más emberek elsősorban nem a pénz segítségével, hanem saját kreativitásukkal és tehetségükkel, saját utuk megtalálásával érték el."

Ha ismernéd Balogh Ottó, akkor tudnád, hogy először teremtett szellemi értéket kreativitással, tehetséggel, és csak aztán vált dollármilliomossá.
Mindenki rendelkezik egy kerettel, amin keresztül szemléli a világot, a dolgokat, ezért különbözik a véleményünk. Viszont pont ez a keret miatt kerülünk be a négy negyed valamelyikébe. A keretet kaphatjuk a szüleinktől, barátainktól, társadalomtól stb. Balogh Ottó is egy "mínusz mínusz"-os kerettel rendelkezett, de vágyott a ++-ba. Aztán hozott egy döntést. Keretet váltott, megteremtett egy szellemi értéket, mellyel sok ezer embert tett sikeressé, ezáltal vált a ++ negyed tagjává.

Egyszer egy író ezt írta az előszóba: "Ez a könyv nem fog tetszeni minden olvasómnak, de nekem sem tetszik minden olvasóm"

Anheszenamon írta...

Balázs! Lehet, hogy igazad van abban, hogy azt olvastam amiről olvasni akartam. De annyira unszimpatikus volt számomra ez az említett mlm-s bemutató, hogy képtelen voltam elvonatkoztatni róla. Már-már erőszakosan rá akartak beszélni, hogy lépjek be, mindenáron meg akartak győzni, és még úgy állítottak be, hogy én vagyok a hülye, amiért nem akarok csatlakozni. Ha nekik annyira jól megy, akkor nincsenek rászorulva arra, hogy szinte erőszakosan nyomulva toborozzanak tagokat. Ehhez már pofa kell, én erre nem vagyok képes. Jó nekem az életem úgy, ahogy van. Nem hiszem, hogy újra olvasom a könyvet :)

Csirkefogó írta...

Itt valamit nagyon el felejtünk és éppen ez a lényeg.
Balogh Ottó egy Ni Skin nevezetű MLM borzadály oldalvizén lett „sikeres”. Nekem azért vannak az ilyen network értékesítéssel bajaim, mert ezeknek a 90%-a egy nagy humbug, azért is e remek módszer keretit választja. Tök igaz, nem a meggazdagodás mechanizmusát akarja leírni (mert olyan általánosságban nincs is), hanem dicsekedni akar, olyan önmarketing ez az egész, illetve közvetve az MLM rendszerbe való meghívás.

Gyuri írta...

Kedves Anheszenamon és Csirkefogó!

Mint mindenhol, ebben az üzletben is vannak olyanok, akik nem a megfelelő szisztémával, nem jól (erőszakosan) építik a rendszert, viszont ez nem jelenti azt, hogy ettől ez rossz!Biztos, hogy a te szemszögedből ahogy te most ezt látod, igazad van, de mindig van más nézőpont is, és ha onnan vizsgálod, lehet másképp látod az egészet! Velem is ez történ azért írom le ezt neked!Nincs senki rászorulva senkire, de megmutatják neked azt az utat is amit így lehet bejárni. Természetesen ha jól érzed magad, akkor te azon kevesek köz vagy akik elégedettek az életükkel, és én gratulálok ehhez, Élj továbbra is így! Azt nézd meg, hogy neked is lesz szükséged azokra a megoldásokra amiket kínáltak neked, az üzleten kívül! Ezt neked kell megnézned hiteles e, és jó lehet a te életed szempontjából, és ha igen használd! Csirkefogó ha nem tudod a cég nevét, minek írod le? Ebből a "borzadályból" Magyarországon sok százan élnek jobban, mint azelőtt, egészségesebben, szabadabban, másoknak segítve, és emelve a magyar emberek, élet színvonalát, etikáját, fejlődését, tanulását! Lehetnek bajaid a network értékesítéssel, de minden pénzedet, network hálózatokban költöd el(Bank,benzinkút,supermarket) és sok hálózatot felépítettél már másoknak, azzal ha szeretsz valamit akkor ajánlod, csak egy kanyi forintot nem kerestél belőle te! Lehet tényleg sok a Xar üzlet, de az nem azt jelenti mindegyik az, talán ha egy cég 27 éves és 700+ dollármilliomos született belőle, ebből több magyar is, és több tízezren sokat keresnek ebből (ebből szintén sok magyar), és több millióan használják és szeretik a termékeket, akkor lehet mégsem te látod ezt jól! Mindig olyanok fikáznak, akik egy keresztbe szalmát sem tesznek azért, hogy meggazdagodjanak,le vannak égve mint te is, de a munka büdös,azt hogy mit kell érte tenni már nem nézi,meg sem tenné soha mert a távkapcsoló gombját könnyebb nyomogatni ,csak a milliókat irigyli! Majd ha te milliomos leszel, bármiből is, és megnézed miről is szól ez valójában,és nem csak kitalálod mi a szar ebben és általánosítasz a többiről, majd akkor fikázzál! A helyes hozzáállást a Will Smith filmből a Boldogság nyomában lehet megnézni, amikor csóró volt, és megállt előtte egy Ferrari, nem kezdte fikázni az embert aki kiszállt belőle: a rohadék biztos, lopott csalt, hazudott,azért van neki ilyen autója, hanem azt kérdezte, mit kell csinálnom , hogy nekem is ilyenem legyen! Na ez hiányzik belőled kedves Csirkefogó! A véleményed az ingyen van annyit is ér! Olyan embert érdemes kérdezni, akinek van portfoliója mint Donald Trump, vagy Bill Gates, ők nem ilyen baromságokat mondanak, meg fikáznak!

Istvan Erdos írta...

Balogh Ottó másik könyvéről:

http://nuskin.blog.hu/2012/05/25/boncolgatas_balogh_otto_szabadsagportfolio