2010. február 28., vasárnap

Peter Mayle: Hotel Pastis

Adva van egy gazdag reklám szakember Londonban, aki épp válik feleségétől. Unja már a marketing világát, kezdene valamit az életével. Simon Shaw rövid szabadságra utazik Provence-ba, ahol rögtön beleszeret a tájba. Meg egy nőbe. A francia Nicole-nak nagyszerű ötlete támad. Brassiére-les-Deux-Églises falucska régi csendőrlaktanyájából nagyszerű hotelt lehetne építeni. Simon kapva kap a lehetőségen, és inasával Ernesttel Franciaországba utazik. Csakhogy nem is olyan könnyű felépíteni és üzemeltetni egy hotelt. Simon régi életét eldobva Provence-ban képzeli további életét. Amit néhányan jócskán megkeserítenek, többek között egy részeges újságíró, aki mindent megtesz, hogy lejárassa az üzletembert. Közben az építkezésen dolgozó kőművesek bankrablást terveznek...
Meg kell, hogy mondjam, nagyon gyenge kis történet. Engem egyáltalán nem kötött le, alig vártam a végét. Maga a történet hasonlít a Bor, mámor, Provence-hoz: sikeres üzletember, megelégeli a londoni életet, helyette ott a gyönyörű Provence... Csak kissé gyengén előadva. Peter Mayle több könyvét is olvastam már, de ez tetszett legkevésbé. Nyomába sem érhet pl. a Monaco mon amournak. Az meg végképp idegesített, hogy tele volt francia kifejezésekkel, amik a könyv végén szótárban voltak feltüntetve. Bosszantó volt minden oldalnál hátra lapozni, hogy mit is jelent az adott szó vagy mondat. Egyszóval nekem ez most nem jött be.
10/5

1 megjegyzés:

Melinda írta...

Igazán szeretem a Peter Mayle könyveket, azért gondolom, hogy ez sem lehet rossz! Felkeltetted az érdeklődésemet! Köszönöm!:)