2009. július 21., kedd

Carol Drinkwater: Egy mediterrán nyár

Újabb könyv amit félbe kellett hagynom. Küszködtem vele a 130. oldalig, de egyszerűen nem ment. Épp úgy mint a Csábító Toscanánál, vagy a Napsütötte Toszkána esetében, az író itt is a saját élményeiről ír. Csak sokkal unalmasabban, gyengébben. Franciaországi olíva ültetvényéről indul útnak, hogy megfejtse az olajfák titkát. Számomra az is homályos maradt, hogy miért volt olyan fontos Carol Drinkwaternek, hogy ezt kiderítse. Na mindegy. A lényeg, hogy bejárja az egész Mediterráneumot, vagyis a Földközi-tenger partvidékét, hogy ráleljen az olajfák eredetére. Minden vágya, hogy megtudja, kik voltak az elsők, akik elültették. Hogyan jöttek rá a sajtolás módjára? Melyik a legrégebbi fa? Időt és energiát nem sajnálva bejárja Szíriát, Libanont, Törökországot, Krétát, Tunéziát, hogy megfejtse a titkot. Én a harmadik fejezetig rágtam át magam, de annyira nem kötött le a történet, hogy feladtam. Ráadásul számomra kicsit sok volt a háború és a különböző fanatikus vallási szekták elméleteinek boncolgatása. Egy könnyű nyári regényre számítottam és egyáltalán nem azt kaptam. Még szerencse, hogy könyvtári könyv volt. Azért kíváncsi lennék olyan véleményekre is, ahol az olvasónak tetszett a története. Ha van ilyen, írjon!

10/5

3 megjegyzés:

Ibolya írta...

Szia!

Én kb. a 40. oldalnál tartok. Pont azért kerestem rá most a neten, hogy találok-e véleményt a könyvről, vajon érdemes-e tovább olvasnom? Sajnos engem sem kötött le. Egy másik könyvét (Szerelem és Provence) kiolvastam, de néha az is elég unalmas volt.

arika67 írta...

Sziasztok!

Nekem viszont nagyon tetszett a történet! Érdeklődő tipus vagyok, és eddig még nem olvastam az olajfákról.Kielégitette kiváncsiságomat, ráadásul majdnem mindegyik országban jártam...
Beszereztem a provence-i trilógiát, most azokat élvezem!:)

arika67 írta...

Sziasztok!

Nekem viszont nagyon tetszett a történet! Alig tudtam letenni a könyvet, érdeklődő tipus vagyok, és az olajfákról eddig még nem olvastam. Kielégittte kiváncsiságomat, ráadás volt számomra,hogy majdnem minden országban jártam...
Beszereztem a provance-i trilogiát, most azokat élvezem!:)