2009. április 6., hétfő

Greta May: Bűnre nevelve

Alig vártam, hogy végre a kezembe tartsam Greta May új könyvét. Tudtam, hogy nem fogok csalódni benne, bár kíváncsi voltam, hogy felül tudja-e múlni a Hiéna sikerét? Ebben a kötetben Monával ismerkedünk meg, akivel már az előző könyvben is találkozhattunk, mint Johnny barátnője és a család hasznos tagja. Most végig kísérhetjük az életét gyermekkorától fogva, egészen addig, hogyan kerül be a Shadow családba és milyen keserves a beilleszkedés, illetve a bizonyítás. A "múmia" kegyetlenségében továbbra sem csalódhatunk. Megismerjük Mona anyját, aki hackerként érvényesült az életben, és lányának is tökéletesen átadta a tudását. Megtudjuk, hogyan kerül kapcsolatba a fiatal lány a hírhedt Shadow családdal. Részesei lehetünk az afrikai kiképzésnek, kegyetlen feladatoknak. Volt olyan rész, ahol egy pillanatra le is kellett tennem a könyvet, számomra annyira kegyetlen volt (oroszlán kölyök kivégzése és később a kutyák megölése). Az első könyvhöz hasonlóan itt is pörögnek az események, egy pillanatra sem lankad az olvasó figyelme. Én személy szerint nem tudtam letenni a könyvet, mert mindig történt valami váratlan és megdöbbentő esemény. Természetesen az érzelmek és a szerelem innen sem hiányozhat, éppúgy mint a véres leszámolások és több ember kegyetlen halála. Amiben különbözik a Hiéna című könyvtől, hogy a vége egyáltalán nem happy end. Az olvasó sajnálja Monát, aki talán maga is rádöbben, hogy mibe keveredett, de kilépni ebből az életből esélytelen: egyenlő a biztos halállal. Amikor már azt hinnénk, hogy szegény lánnyal már rosszabb nem történhet, akkor Greta May újabb meglepetésekkel szolgál. Összefoglalva, nekem nagyon tetszett ez az újabb történet és remélem, hogy még sok hasonlóan lebilincselő történet születik az írónő tollából. Megjegyzésként még annyit tennék hozzá, hogy nekem az is külön pozitívum volt, hogy névre szóló dedikált példányt kaptunk. Apró figyelmesség, de annál szívet melengetőbb! Egyébként nem most olvastam ezt a könyvet, hanem még ősszel, és véleményeznem kellett a Nyolcak Könyvajánlójának.
10/9

Nincsenek megjegyzések: