2009. április 29., szerda

Cecelia Ahern: Ahol a szivárvány véget ér

Nagyon különleges regénnyel van dolgunk, ami tulajdonképp nem is regény, hanem emailek, levelek, üzenetek gyűjteménye. A két főszereplő Rosie és Alex egészen kicsi koruk óta a legjobb barátok. Történhet bármi, ők mindig ott vannak egymásnak. Akkor is amikor Alex és családja Bostonba utazik és immár egy óceán választja el őket egymástól. Akkor is amikor Rosie 19 évesen teherbe esik egy olyan sráctól, akitől józan állapotban inkább menekülne. Akkor is barátok maradnak, mikor Alex először becsajozik és szinte tudomást sem vesz a legjobb barátjáról. Időközben múlnak az évek, és a felek rájönnek, hogy ami összeköti őket, az még a barátságnál is erősebb érzés. Csakhogy egyikük sem meri bevallani a másiknak, mert mindig van akadályozó tényező. Először Alex jegyzi el Sallyt, aztán mikor alkalma nyílna rá, hogy bevallja amit érez, akkor meg Rosie megy férjhez a csapodár Greghez. Házasságok, válások, gyermekáldások követik egymást, csak egy valami állandó és az Alex és Rosie törhetetlen barátsága. De vajon beteljesedhet e a szerelem, vagy örökre barátok maradnak? Egyáltalán érdemes e kockára tenni egy ilyen régi és mindkettőjük számára fontos barátságot a szerelem kedvéért. A könyv 50 év eseményeit öleli fel, amelynek végén megtudhatjuk, hogy egymásra talál e a nem épp fiatal pár. Ez a könyv sokkal több, mint levelek és üzenetek halmaza. Rávilágít arra, hogy az élet nehézségei közepette mennyire fontos, hogy legyen egy igaz barátunk, akire bármikor számíthatunk. Akivel olyan titkokat is megoszthatunk, amit senki mással nem. Aki meghallgat és tanácsot ad, ha arra van szükség, és akkor is megmondja a véleményét, ha azzal pillanatnyi fájdalmat okoz. De mellette ott van az igaz szerelem is, ami mindent legyőz: éveket, sérelmeket és távolságot...
Nekem nagyon tetszett!
10/10

4 megjegyzés:

Panasonic FZ18 írta...

Engem is vár ez a könyv a polcomon. Vmiért tudom, h tetszeni fog, nagyon megfogott a fülszöveg, amikor vettem. Egyébként, tudod mire asszociáltam most a sztoriból, ahogy olvastam a postodat? Kicsit hasonlít a Szerelem a kolera idejénre, nem? Azok is kerülgették egymást egész életen át, aztán lett velük ami lett...

Anheszenamon írta...

Szia! Sajna azt még nem olvastam, de régóta fenn a listámon! Ne várj tovább, olvasd el! :-)

csenga írta...

Nekem is tetszett:) Dacára annak ,hogy a Bárcsak Láthatnál borzalmasra sikerült:( Még jó,hogy a Szivárványosat olvastam előbb:D

Adrienn írta...

Sziasztok!! Erdekelne ez a konyv eladasra valaki tudna segiteni,hogy hol tudnam beszerezni? Az osszes konyes boltba voltam mar sajnos mindenhol elfogyott..:/