2009. március 27., péntek

Karl May: Az Ezüst-tó kincse

Kamaszkoromban is imádtam olvasni, ennek ellenére az én életemből kimaradtak az indián kalandregények. Szerintem sosem késő, így 25 éves fejjel elkezdtem olvasni ezt a tiniknek szóló könyvet. Aztán rájöttem, hogy tulajdonképp bárki olvashatja kortól és nemtől függetlenül. A történet tipikusan a jó és a rossz harcáról szól, ahol mindig a becsületes nyeri el végső jutalmát. Nehéz lenne leírni az egész tartalmat, így csak röviden próbálom összefoglalni: a történet a Vadnyugaton játszódik, ahol feltűnik Winnetou az apacsok főnöke, Kismedve és Nagymedve egy másik indián törzsből, Old Shatterhand, Old Firehand és a többiek. Ők állnak a jó oldalon és adva van egy bandita csoport, a vörös rókaszerű kornel vezetésével. Mindenki az Ezüst-tóhoz akar eljutni, ahol mende-mondák szerint mesés kincsek vannak elrejtve. Ezt megneszelik a banditák is, így megkezdődik a harc, hogy ki ér oda előbb. Csakhogy az út hosszú, és tele van veszélyekkel. Van itt minden, ami egy kalandregényhez szükséges: lövöldözés, menekülés, üldözés, halál az indiánok által felállított kínzócölöpökön, fogságba esett harcosok.... Igazi kikapcsolódás volt olvasni és a jó kis tájleírások által az ember egy pillanat alatt a Vadnyugaton lehet, ha kinyitja a könyvet. Néha kicsit elnagyoltnak éreztem a történetet, viszont a jellemek jól kidolgozottak voltak.
10/8

1 megjegyzés:

lj írta...

Jó kis történet, habár inkább Szinnai Tivadar, mint Karl May írta...
Szerencsére ma már a metem is hozzáférhető néhány eredeti történet pl.: http://mek.oszk.hu/05500/05555/