2008. december 15., hétfő

Anna Maxted: Műkörömszakadtáig

A könyv főszereplője a fiatal és szép Natalie, aki egy balett társaságnál dolgozik, saját lakása van, sikeres a munkájában. Csakhogy az élete megváltozik. Hirtelen csak rossz dolgok történnek vele. A legjobb barátnője, Babs férjhez megy, amit Natalie úgy él meg, mintha őt elhagyták volna. Munkahelyén is állandósulnak a gondok. A lány pedig egyre csak fogy, tudat alatt így akarja felhívni a világ figyelmét, hogy valami nagyon nincs rendben nála. Időközben a tutyi-mutyi barátja is otthagyja. Natalie egyre rosszabb társaságba kerül, mikor megismerkedik új barátjával Chrissel, aki bevezeti a drogok világába is. Barátai és anyja aggódva figyelik a lány mélyrepülését. De Natalie nem fogadja el a feléje nyújtott segítő kezeket. Úgy gondolja,minden összeesküdött ellene: barátai lassan elpártolnak mellőle, kirúgják a munkahelyéről, anyjával egyre rosszabb lesz a kapcsolata, összeveszik a bátyjával. És mindeközben keményen koplal és fut. Mert hiába csont és bőr, ő még mindig kövérnek látja magát. Aztán jön egy pálfordulás, ami anorexiából bulímiába csap át. Vajon van kiút a gödörből? Én nagyon reméltem, hogy a végén jóra fordul minden, és talán még a szerelmet is megtalálja.
A könyv nagyon szórakoztató, mégis komoly mondanivalója van. Ez nem egy bugyuta kis könyv, sok mindenről szól: lelki gondokról, szerelemről, szülő-gyermek viszonyról, barátságról és az élet apró cseprő gondjairól. Szerintem senki nem bánja meg, ha elolvassa.
A borítóra elég csak ránézni, hogy tudjuk, ez a förmedvény csakis az Ulpiustól származhat.

10/10

1 megjegyzés:

Carmen írta...

Én is olvastam még régebben, nekem annyira nem tetszett a cselekmény, viszont az írónő stílusa, ahogyan ír, a szófordulatai, fogalmazása nagyon-nagyon bejött.
nem tudom, hogy ezt csak a magyar fordításnak köszömnhetjük, vagy az angol verzió is ennyire igényes, különleges, egyedi...