2008. szeptember 9., kedd

Robin Cook: Halálos kockázat

Nagyon régóta szeretem Cook orvosi könyveit. Ez a kedvenc regényem tőle, már háromszor olvastam.
A történet két síkon fut: a múltban, 1692-ben a Salemi boszorkányperek idején. A másik természetesen napjaink, vagyis a jelen.
Dr. Edward Amstrong tehetséges, fiatal agykutató. Teljesen megváltozik az élete, amikor milliárdokat érő új molekulákat fedez fel, ami akár a 21. század ideggyógyszerének alapanyaga lehet. Mindeközben Kimberly Stewart, Edward kedvese egy ódon házat örököl. Kiderül, hogy ő az egyik salemi boszorkányper áldozatának, Elizabeth Stewartnak a leszármazottja. Itt bukkannak rá a házban Edwarddal a furcsa szer alapanyagára. Kim elhatározza, hogy mindent megtud a boszorkányperekről. Megtalálja Elizabeth naplóját és eltökéli, kideríti, hogy miért akasztották fel a szerencsétlen asszonyt. Ezalatt Edward úgy dönt, hogy magán és fiatal társain próbálja ki az új szert a dollármilliók reményében. Ezzel egy időben furcsa dolgok történnek a városban. Furcsa lény jár az utcákon.... Kim is érzi, hogy veszélyben van. Innentől aztán izgulhatunk, hogyan alakul a végkifejlet.
Amellett, hogy izgalmas, azért is különösen tetszik ez a könyv,mert visszarepít minket a 17. századi puritánok közé. Engem mindig is foglalkoztattak a boszorkányperek, így a könyv által jobban megismerhettem az akkori elveket, a hihetetlen emberi butaságot, hogy mennyire lehet a tömeget manipulálni.

Vélemény: 10/10

1 megjegyzés:

Móka írta...

Az egyik kedvenc könyvem. Nem tudom megmondani, hányszor olvastam már.