2008. szeptember 4., csütörtök

Paulo Coelho: Veronika meg akar halni

Azért olvastam el ezt a könyvet,mert már nagyon kíváncsi voltam, mit tudhat ez a Paulo Coelho,hogy minden könyvesboltban az ő könyveibe ütközik az ember, az olvasók ódákat zengenek róla, és az internetes könyváruházak listáin mindenhol az élen áll. Sajnos a választ a könyv elolvasása után sem kaptam meg. Most biztos sokan felhördülnek,hogy nem értékelem eme sikeres brazil író művét, de nekem nem adott semmit ez a könyv. Talán túl nagy lelkesedéssel és elvárással kezdtem neki? A történet semmit mondó, nem kötött le. Alig vártam,hogy a végére érjek. Egy pozitívuma volt, megtaláltam benne a kedvenc idézetemet: "Bolond az, aki a saját világában él. Én bolond akarok maradni, és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodom, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják."
A történet főszereplője, Veronika egy nap úgy dönt, ő meg akar halni. Erre nincs konkrét oka, hiszen van családja, barátai, szerető. Beszed egy marék altatót, ám ahelyett,hogy meghalna, egy elmegyógyintézetben tér magához. Itt közlik vele,hogy csak napok vannak hátra az életéből. Rajta múlik,mivel tölti el ezt a néhány napot. Megismerkedik a többi beteggel és rájön, milyen nehéz eldönteni, ki a normális és ki a "bolond". Közben barátságokat is köt, és elgondolkodik azon, hogy miért az a normális,aki olyan mint a többség? Ilyen és ehhez hasonló kérdéseket boncolgat az író. Egyszer el lehet olvasni,de azóta nem olvastam mást Coelhótól.

Vélemény: 10/6

1 megjegyzés:

Christine írta...

Szia,
remélem nem gond, hogy közbeszólok:) Tetszenek a könyvelemzéseid, örömmel olvasom őket.
Nekem a Veronika... volt az első regényem Coelhotól, amit olvastam. Akkor még valamiért egyáltalán nem hallottam Coelhoról, nem tudtam, hogy az emberek ódákat zengenek róla. Ez a regény mégis megfogott, vajon miért akkor kezdenek az emberek igazán élni, amikor tudják, hogy már csak napjaik vannak hátra?
De hát így a jó, hogy mindenkinek más a véleménye a könyvekről, mindenkinek más-más élményt nyújt egy regény vagy költemény. Ha nem így lenne, nem lenne miről írni a kommenteket a blogokban:)
Azt azért elárulom, hogy ezen az egy könyvön kívül nekem sem tetszik Coelho egy regénye is, azt hiszem, nemrég olvastam a negyediket:)
Üdvözlettel: egy másik Olvasó